Sjuka barn och ingen blogginspiration....

Jag borde ha hur mycket tid iaf, men man har nåt att pyssla med hela tiden. Ligger efter massa i skolan - panik...hatar att inte ligga bra till i tid och planering.....värsta som finns att ha press och stress för vad man än borde göra.
Imorgon tror jag att Vidar ska få gå på dagis, beror på hur natten artar sig med hosta och sömn.

Har tusen saker jag bör ha gjort innan fredag.....väntar svar på mina utskickade ledarfrågor med men inget svar än, jag skrev helst senast onsdag...hmmmm

Kanske måste prioritera om och skicka till 2 extra som är snabbare att svara. Ska hinna sammanställa med.

Vidar har iaf haft 40 gradig feber i två dygn sen har febern lättat men snoret hänger....vi snyter och snyter men det verkar finnas hur mycket som helst. Hoppas på bättre bättring...:-)

Ja, lite uppdatering kanske...Vildmarksmässan var kanon, massa coola saker...
Bäst var nog en ny uppfinning - NOSCQUITO - armband med myggmedel i eller en liten söt boll som man hänger vid sin utemöbel....myggorna och knott flyr för livet...99 kronor...hur cooolt är inte det...Hoppas grabbarna blir miljonärer...:-9

Sen hade jag och Malin en superkväll med skitprat, tv och mys...följde henne på jobbet i fredags..lånade kontoret där för lite mail och fix inför helgen.
Sen tog jag en shopping alldeles alone tills tåget gick hem vid 14. Hämtade barnen hos sis och åkte hem och gjorde fredagsmys, Sam kollade på hockey, Nils på tv och jag och Vidar gick och la oss vid 19.30 - det r fredagsmys dä´...inte direkt men välbehövligt..
Lördagsförmiddagen skottade, städade,klippte barnhår och gjorde oss i ordning inför farmors 80 års kalas..
Kommer lite kula släktbilder snart..
Så roligt att träffa Helena och Juni. Ska åka och hälsa på de i Stockholm i vår. Deal?
Hamnade hos faster med familj efter Kämpens - ledde till fylla och spelande av spel. Hade skitkul, ungarna däckade i soffan vid halv tio och vi åkte väl hem kring 02....härlig kväll i släktsällskap - händer alltför sällan faktiskt..

Söndagmorgon kräktes Nils vid 05 så det vart inte så mycket sömn den natten direkt. Bit ihop och kom igen...bakis och allt....Blä
Han åt den frukost och allt verkade okej...åt både lunch och middag på det så inget fel på honom. Mystiskt !
Söndagnatt vaknade Vidar vid 01.30 och var skållhet hela han, 39.9 i feber...alvedon hjälpte ingenting - fick stoppa i honom dubbeldos innan febern börja sjunka. Vid 04 tiden var den nere vid 38.9...ungen bara frossade och flämtade...riktigt läskigt så jag kunde i sova alls. 06 kokade jag kaffe och pysslade omkring härhemma medan alla andra sov.. Sen sov lillen ända framåt 12 men då var febern på 39 igen..
Ja så har vi haft det tills idag då han varit nästan helt feberfri, imorse hade han 37.5 - lite feber.

Men pigg och alert så han fick gå ut en stund. Lyckligare unge får man leta efter. Mamma " käpp kott på mej "
Ja såklart mamman gör det då... sötis
Jag har städat badrummet uppe - väggar, golvbrunn ja alltihopa...tvättstugan nere - rent och fräscht
Vidar och jag tömde ur alla hans backar i hans rum och dammsög, rensade och diskade det som behövdes - gud va rent det blev....och tomt...oooops....
All tvätt och strykning borta...aaahhh
Ska tvätta Leandervaggan imorrnbitti bara, har satt ut den på annons - någon som vill köpa 1500:-


Sen kom jag på att jag hade personalmöte vid 15 så barnen fick jag hyra in hos mormor och morfar...
Vidar fick köra traktor med gammelmorfar och denna dag blev den bästa av alla..

Vi kom hem vid 17.30 och Vidar hade önskat hamburgare vid matlisteskrivningen så det fick det bli.
Sen fixade jag en egen Spotify åt Nils - så blev hans dag räddad också...Är så trött på E Saade......ååhhhhh

Nu är det natta känns det i ögonen...men massa papper som jag vill ha gjorda idag inför imorgon - så vaken en stund till...

Sam by the way har varit i Stockholm sen måndagkväll och kommer inte hem förrän imorrnkväll så det kanske är därför jag har hunnit så mycket - han är ur vägen...hhmmm

Och såklart ska ju pannf-n stanna i våran andra fastighet - pelleteldning som jag aldrig lärt mig, rökfyllde hela huset första gången jag försökte. Släckte och gick hem. Sen tog jag med mig pappa igår kväll och fick igång den igen....så typiskt bara för att Sam är borta.....nu hoppas jag verkligen att den funkar tills fredag....

Min bästa UK opererade ryggen igår, bytte ut 3 diskar i ryggraden och hon är uppe och går - är så lycklig med henne !! Hoppas rehab går av bara farten nu så hon får leva det liv hon vill leva utan smärta.

Här kommer bildbevisen...

Bästaste vänner..

Farmor Vivianne 80 år

Kusinskaran, saknas gör Hanna, Sofia och Niklas

Spel i glada vänners lag...


Och Sam hittade såklart en bebis och leka med...söta Lukas, den minsta i gänget...
Men bara tills nästa kommer i juni, Signes lille....ja undra vad det blir. Frågade man henne så skulle den iallafall heta Granne....ha ha ha...

De är sköna de små barnen...
Och sen glada Vidar som körde traktor ute idag...äntligen..
Säger godnatt med den bilden...kanske hörs imorrn...

Älskade vän.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0