Förkyld på allt.....

Bara för att man börjat jogga seriöst så ska man bli förkyld så man inte kan...då tappar jag motivationen igen....j--la skit!!!

Var iaf till Joline i fredags och pratade massa, åkte på Alftaquren och käkade lys hälsolunch....sen tog vi en sväng förbi Interflora i Alfta och shoppade pelargoner till alla mina fönster. Joline var skapligt glad och positiv, jag är imponerad av henne hur hon går vidare med livet och så.... Hon har fått diagnosen MS, vilket inte är så kul i vissa aspekter.... Jag hoppas innerligt att kortisonen hjälper....tiden får utvisa, det är ju så med den här sjukdomen.
På kvällen var vi till Kilafors och firade bästaste Elina som fyllde 14 år.....stora tjejen....smörgåstårta och en massa kaffe....


På lördagen tog vi en grillpremiär i Arbrå när vi passade på att gratulera båda kusinerna...Arvid 6 år och Emil 4 år...grattis småhjärtan!!!   Nu har vi inga bebisar längre....planerade en resa med Elinor och Ulf, till Rom eller Riga utan barn men  men....vi ska ju få ihop en helg när det passar alla fyra också och det är inte det enklaste...:-(

Husvagnssemester  i sommar blir det iaf, vart??? Fjällen eller Öland, vad tycker ni?

Söndagen ösregnade det hela dagen så jag städade, plockade undan vinterkläder, tvättade, strök undan allt i tvättstugan. Sorterade ut allt som ska skänkas, säljas och annonseras....Perfekt fixardag, det behövde jag....:-)

Iaf så har jag mått riktigt underligt och dåligt den senaste veckan. Det känns som jag är i en eka, gungar liksom. Tryck över bröstet, skakis inombords. Värst är yrseln, inte så roligt att köra bil och vara bland folk för ibland ragglar jag till...Fy och usch. Värst var i början på förra veckan...redovisningar i skolan...sittande annars gick det inte. Riktigt otäckt.
Har känts lite bättre nu de senaste dagarna, men ska jag sitta och skriva vid datorn. Läsa på papper - titta upp på skärmen och skriva -då blir det alldeles yrt. Jag ska ringa till Synsam imorgon. Kanske är ögonen ändå men det känns inget konstigt när jag är ute eller kör bil i mörker. Det är oftast då jag känt tidigare att ögonen förändrats.

Jäkligt underligt iaf. Så nu vet ni.

Och nu har Vidar varit hemma hela veckan, pencillin i tisdags mot öroninflammation. På örat där han har rör, skumt!!!
Feberfri idag iaf. Haft projekttjejerna hemma här på dagarna nu när han varit sjuk, tur att man har flexibla skolkamrater. Idag har han varit hos gammelmormor och morfar medan jag var på möte på fm. Sam var hemma igår fm, sen åkte jag hem till lunch. Allt går om man vill. Nu har han lyckats smitta ner mig med en ordentlig förkylning....attans...jag som kommit igång.....ja ja det blir väl vår nu kanske så allt känns mycket lättare...

Igår hade vi en städdag på em. Rengjorde hela altanen - den inglasade delen. 30 grader vart det där inne....underbart. Vi såg fem nässelfjärilar, tre bin och två tranor....våren är här !!!!

Gör ju det inte sämre när det regnar och snön försvinner mer och mer....

Det blev enlång uppdatering men nu funkar det inte nå mer......yrt !!!

Delar lite bilder senare ikväll, om jag inte somnar.


kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0